Časopis pro ty, kteří chtějí porozumět světu kolem sebe.
Časopis s obsahem recenzovaným odborníky.

TRAHORSCH, P., MEYER, P. (2024): Návrh konceptu editovatelných obrysových map pro geografické vzdělávání. Geografické rozhledy, 33(3), 30–33.

Stáhnout článek

Abstrakt: Cílem příspěvku je představit editovatelné obrysové mapy vytvořené v prostředí MS PowerPoint. Článek prezentuje výsledky anketního šetření mezi učiteli jako výchozí předpoklady pro tvorbu konceptu obrysových map, dále vysvětluje základní principy těchto map a v závěru prostřednictvím SWOT analýzy diskutuje potenciál navržených map. Vytvořený nástroj se může mnohem více přizpůsobit koncepci výuky učitele, než je tomu u klasických obrysových map.

Klíčová slova: místopisný pojem, obrysová mapa, geografické vzdělávání, PowerPoint

Abstract (EN): Concept design of editable outline maps for geography education. The aim of the article is to present editable outline maps created in the MS PowerPoint. The article presents the results of a survey among teachers as the initial assumptions for creating the concept of outline maps, further justifies the basic principles of these maps and, at the end, it discusses the potential of the proposed maps through a SWOT analysis. This tool can be much better adapted to the teacher's teaching concept than it is the case with traditional outline maps.

Keywords (EN): topographical concept, outline map, geographical education, PowerPoint