Časopis pro ty, kteří chtějí porozumět světu kolem sebe.
Časopis s obsahem recenzovaným odborníky.

BLÁHA, J. D., JAROŠ, J. (2016): Mentální mapy žáků: lokální identita a hodnocení místního regionu. Geografické rozhledy, 26(1), 8–9.

Stáhnout článek

Přílohy:

Mentální mapy žáků – lokální identita a hodnocení místního regionu (aplikace do výuky)

Abstrakt: Využití mentálních map v geografickém vzdělávání již bylo na stránkách Geografických rozhledů prezentováno několikrát. Cílem tohoto článku je představit mentální mapy jako univerzální nástroj využitelný při výuce místního regionu, při hodnocení území a pro znázornění regionální identity žáků. Výhodou mentálních map je kromě jejich snadné aplikovatelnosti také rozvoj široké škály dovedností a propojení s celou řadou forem a metod výuky. Autoři přinášejí několik vlastních návrhů aplikací do výuky.

Klíčová slova: lokální identita, preference žáků, hodnocení území, mentální mapa, místní region, GIS

Abstract (EN): Students’ Mental Maps: Local Identity and Valuing Local Regions. The use of mental maps in geographical instruction has been presented a number of times on the pages of Geografické rozhledy. This article presents mental maps as a universal tool for teaching about local regions, evaluating an area and indicating the regional identity of students. Advantages of mental maps, beyond their relatively simple application, include the development of a broad range of geographical skills and the integration of a wide variety of instructional methods. The authors provide a number of suggestions for instructional application.

Keywords (EN): local identity, student preferences, areal evaluation, mental maps, local regions, GIS