Abstrakt: Práce s mapou je klíčovou dovedností ve výuce geografie, která podporuje rozvoj geografického myšlení a analytických dovedností žáků. Tento článek představuje různé strategie práce s mapou a jejich využití při řešení geografických úloh. Zdůrazňuje důležitost budování repertoáru strategií a jejich systematického rozvíjení ve školní praxi. Nabízí konkrétní metodické přístupy, jak učitele podpořit v rozvíjení nejen základních, ale i pokročilých strategií práce s mapou, které ve svém důsledku vedou k hlubšímu porozumění geografickým jevům.
Klíčová slova: strategie práce s mapou, mapové dovednosti, geografické myšlení; geografické vzdělávání, analýza mapy
Abstract (EN): Map use strategies and their development in school practice. Use of maps in geography education supports the development of students' geographical thinking and analytical skills. This article presents various strategies forworking with maps and their application in solving of geographical tasks. It highlights the importance of building a repertoire of strategies and systematically developing them in the school practice. The article offers specific methodological approaches to support teachers in fostering not only basic but also advanced map use strategies, leading to a deeper understanding of geographical phenomena.
Keywords (EN): map use strategies, map skills, geographical thinking, geography education, map analysis