Časopis pro ty, kteří chtějí porozumět světu kolem sebe.
Časopis s obsahem recenzovaným odborníky.

KOLOMAZNÍKOVÁ, J. (2016): Učíme o světě metodou filozofie pro děti. Geografické rozhledy, 26(2), 10–11.

Stáhnout článek

Abstrakt: Filozofie pro děti vychází z dialogické výuky, která vede studenty k rozvoji myšlení. Pomáhá mladým lidem rozvíjet dovednosti a postoje potřebné pro orientaci v rozmanitém a proměnlivém světě. Pomocí metody se studenti učí: klást si otázky, naslouchat si a navzájem se respektovat, opírat svá rozhodnutí o konkrétní důvody, jednat promyšleněji a otevřít se nápadům druhých a rozvíjet empatii.

Klíčová slova: filozofie pro děti, dialogická výuka, filozofická otázka, role učitele

Abstract (EN): Using Philosophy for Children Methods to Teach About the World. Philosophy for children is a form of dialogic teaching and learning using the power of conversation to stimulate thinking and develop understanding. It helps young people to develop the necessary skills and attitudes to orient themselves in a diverse and changing world. Students are encouraged to ask questions, listen to and respect one another, make responsible judgements, be open to other people’s ideas and perspectives and develop empathy.

Keywords (EN): philosophy for children, dialogic teaching, philosophic questions, role of the teacher