Časopis pro ty, kteří chtějí porozumět světu kolem sebe.
Časopis s obsahem recenzovaným odborníky.

KUBELKOVÁ, J., BELGEONNE, C. (2016): Otázky týkající se světa aneb Filozofování o dění kolem nás i v nás. Geografické rozhledy, 25(5), 12–13.

Stáhnout článek

Přílohy:

Modelová aktivita SVĚT, KTERÝ NENÍ

Abstrakt: Filozofie pro děti (Philosophy for Children, zkráceně P4C) je pedagogická metoda, která umožňuje učitelům vést dialog s mladými a jeho prostřednictvím hledat odpovědi na otázky, které jsou pro ně atraktivní a zajímavé. Umožňuje studentům i učitelům naslouchat různým myšlenkám a názorům a nabízí způsob, jak zkoumat otázky a témata dnešního světa.

Klíčová slova: kritické myšlení, zkoumající společenství, dialog, filozofie pro děti

Abstract (EN): Questions about the World or Philosophizing Events Happening around Us and in Us. Philosophy for Children (P4C) is a pedagogy that enables teachers to facilitate communal dialogue with young people to try to find answers to questions that they find compelling and interesting. It gives learners and teachers the chance to listen to different ideas and opinions and is a way in which to investigate problems and issues in the world today.

Keywords (EN): critical thinking, community of enquiry, dialogue, philosophy for children