Příloha článku: STANĚK, M., NOVÁČEK, A. (2025): Japonsko – jak učit o zemi kontrastů? Geografické rozhledy, 34(4), 18–21.
V rámci přípravy na výuku regionální geografie Japonska a realizaci uvedených výukových aktivit v praxi provedli autoři článku průzkum jak mezi studenty učitelství geografie na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity, tak mezi žáky 2. stupně základních škol. V obou případech měli respondenti za úkol uvést tři nejčastější pojmy, které si spojují s Japonskem, jeho přírodními podmínkami, kulturou či společností.
Obr. 1 Slovní mrak vytvořený z pojmů, které studenti učitelství geografie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity uváděli nejčastěji ve spojitosti s Japonskem. Zdroj: vytvořeno v aplikaci Mentimeter.com z odpovědí 50 studentů.
Obr. 2 Slovní (a obrázkový) mrak vytvořený z pojmů, které žáci 7. ročníku uváděli nejčastěji ve spojitosti s Japonskem. Zdroj: vytvořeno v aplikaci Mentimeter.com z odpovědí 50 žáků ZŠ Máj I.